12.26.2004

xmas

xmas eve was nice... my parents and sister came by... we had dinner. didn't turn out too horribly. roasted chicken, green beans, barley and wild rice... apple pie... (still haven't tried making my own pie crust since the other incident. heh...

we watched two brothers with my parents. god, my mom loves those animal movies... the movie was really cute. i don't know if i would call it GOOD... i did like it, though... and the shots were amazing. those tigers were trained really well.... or, they just had hundreds and hundreds of hours of stuff and just spliced it all together... i dunno. at any rate, it was pretty damned amazing.

the parents went to church with my sister and we opened our gifts to each other and we got ready for xmas dinner at steve's aunt and uncle's home... it was nice. i went over around 12, steve went to get his mom and hung out with her for a bit... i helped cook and stuff... which, i guess i don't really mind doing... i love his aunt and uncle... they are really sweet. and i absolutely don't mind helping his aunt in the kitchen... some days are good for her, some days are bad... she has diabetes and has had toes amputated and such...

at any rate, i love to help her. she is a wonderful woman. but, her daughter... jeezus... she is usually really nice to me, but i thought i felt something a little weird about this visit. i don't know what it is... i don't want to say anything more. i love steve's family. they welcomed me in without question... okay, well, maybe a little... the stuff about me not being republican and me maybe being a heathen... heh... but, even so, they've always been so accepting of me...

anyway, we ate for like... 4 hours. dessert was yummy. steve's cousin can bake like nobody's business... some really good dark chocolate fudge and apple pie... it was fabulous...

afterwards, we went home, picked up my sister and went to my cousin's place. for gifts and stuff with their baby. she is really cute. a handful, but really cute. not in a bad way. she's just got a lot of energy... that i don't have. especially after that huge ass dinner. and 2 glasses of champagne. it's funny because normally just one glass of champagne gets me a little loopy, but i'd eaten so much that i didn't feel a thing until i'd finished the second glass... it wasn't even a REAL buzz, either. heh...

went home, played the happy bunny game with my sister and watched around the world in 80 days. i loved steve coogan in 24 hour party people. i thought he did a good job in this movie. i wanted to like it more than i did. it was kinda fun. but... it was missing something. i don't know what, though. the fighting scenes were typical jackie chan... i'm convinced they've gotta speed the tape up or something... i can't believe that he can still move like that... and that fast. it's unbelievable. i mean, he's 50 years old. not that 50 is old or anything... just kinda old to be doing the shit he's doing! oh, and they had some good hong kong stars in it. real ones. not just some random ass asian people.

took my sister to her church this morning... she's going on a ski trip with the youth group at her church. i always get pretty paranoid when she goes anywhere... i hope she has a good time. i hope she stays safe... she'd better remember to call me when she gets home....

what else did i do today.... i took a 3 hour nap. it was heavenly :) hehe... i am just so tired. i think it's because i got a christmas visit from aunt flo.... yay. uhm. yeah.

played some pikmin2. realized it's time to sell it.... and then turned on super mario sunshine... and the save file got erased or something. :( there are only 6 shine sprites. we had over 50 or something like that. :( damn. i gave myself motion sickness, though. had to quit playing. *barf*

i keep thinking today's monday... but it's sunday! and we don't have work tomorrow! i'm going to lounge around in pj's all damned day. it's going to RULE.

3 Comments:

Blogger J. said...

I'm glad you had a good Christmas, you stinky sloth!

(Just jealous cuz you're at home and I'm at work.)

12:56 PM  
Blogger Kurt said...

I was amazed at the shots in Two Brothers, too. How did they get the tigers to do all those things?

7:42 AM  
Blogger Kis Lee said...

sounds like you had a great christmas. 4 hours of eating...now that's what i call good eats.

10:53 AM  

Post a Comment

<< Home